• Publisert: 23.06.2009
  • Sist endret: 15.07.2009

Utgangsposisjon:

  • Hold rundt stengene på apparatet samtidig som du støtter underarmene og albuene mot putene
  • La føttene henge fritt

Utførelse:

  • Løft opp benene samtidig som de holdes strake

Hvorfor trene øvelsen:

Idrett og trening:

  • Hvilke idretter:
    • Sprint, lengdehopp, 3-steg
  • Hvilke bevegelser bedres:
    • Hofteløft
    • Steg lengde

Bedring av hverdagsaktivitet

  • Bedring av steg lengde ved gange

Treningen forbedrer følgende funksjoner:

  • Styrke
  • Bevegelighet

Øvelsen trener:

  • Primært
    • Hofte
    • Mage

Navn muskulatur:

  • Primært
    • Iliopsoas
    • Rectus abdominis
Spør legen

Debattregler

Relaterte artikler

Relaterte artikler

Hammercurl med manual

Utgangsposisjon: Hold en manual i hver hånd Hold manualene med et hammergrep ...

Sidehev i apparat

Innstillinger apparat: Tilpass høyden på setet slik at putene er like i overkant ...

NHI.no - Norges største helsenettside. Basert på Nordens mest brukte oppslagsverk for leger og helsepersonell (Norsk Elektronisk Legehåndbok).

©2011 Norsk Helseinformatikk AS. Alle rettigheter er reservert. All informasjon på NHI.no er laget for å gi deg generell kunnskap og er ingen erstatning for innhenting av medisinsk råd eller behandling hos helsepersonell. Dersom du er syk eller trenger medisinsk hjelp av andre grunner, bør du oppsøke lege. NHI er uten ansvar for innholdet på eksterne websteder det er lenket til. Vi tillater ikke reklame for behandlere/ behandlingsmetoder i kommentarfeltene. Alle slike innlegg vil bli slettet.