Nyhetsartikkel

Mediehuset Bonnier kjøper Norsk Helseinformatikk

Mediehuset Bonnier har kjøpt aksjemajoriteten i Norsk Helseinformatikk AS (NHI). Dette forsterker NHI sin posisjon som leverandør av medisinske oppslagsverk for leger og helsepersonell.

Terje Johannessen og NHI har inngått avtale med Anders Eriksson i Medicine Today International.
Terje Johannessen og NHI har inngått avtale med Anders Eriksson i Medicine Today International.

Mediehuset Bonnier kjøpte 3. februar aksjemajoriteten i NHI. Norsk Helseinformatikk har stor tro på at Bonnier vil tilføre kompetanse og ressurser som vil gi enda bedre kvalitetssikring og ytterligere utvikling av NHI’s produkter.

- Vi er svært fornøyd med å få en ny eier som tillater oss å satse videre på kvalitetssikring av våre produkter, sier Daglig leder Terje Johannessen. Vi har allerede utvidet vår redaksjon i Norge. Gjennom Bonnier får vi ytterligere ressurser til å videreutvikle Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL) og publikumsportalen NHI.no.

Kjøpet er en del av Bonnier sin offensive satsning gjennom Medicine Today International (MTI). Selskapet kjøpte også høsten 2010 de resterende aksjene i Dagens Medisin, der de fra før var deleiere.

- Norsk Helseinformatikk har utmerket seg med solide produkter og en unik oppslutning, så vi gleder oss til å satse videre på produktene og se på nye utviklingsmuligheter, sier Administrerende direktør i Medicine Today International, Anders Eriksson.

Norsk Helseinformatikk (NHI) er et uavhengig firma som har Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL), et medisinsk oppslagsverk for leger og helsepersonell, som kjerneprodukt. NHI har fra før avtale med Danske Regioner, og den danske utgaven av NEL er nasjonalt oppslagsverk i Danmark. NHI er Skandinavias ledende selskap når det gjelder å levere oppdatert helseinformasjon til profesjonelle helsearbeidere. NHI publiserer også nettsiden NHI.no som er et helsenettsted åpent for alle, og som har over 100 000 unike besøkende pr uke. Norsk Helseinformatikk har drevet med overskudd siden 2004.