Informasjon

Dype ventrale armlinje, øvelser

Øvelsesvideoer

Dype ventrale armlinje, øvelse

Beskrivelse

Løft armen over hodet og bøy albuen. Bruk den andre hånden til å holde langs lillefinger siden av hånden, og press lillefingeren mot den motsatt retningen slik at hånden presses mot tommelsiden av hånden.

Hold posisjonen når du føler at det strekker

Når du har nådd en strekt posisjon, press lillefingeren og hånden din ut mot den andre hånden. Samtidig press hånden oppover slik at du skaper trykk i muskelen på baksiden av overarmen. Hold spenningen når du kjenner musklene jobbe uten å bevege deg ut av posisjonen. Hold spenningen i 8 sekunder.

Etter at du har holdt trykket i 8 sekunder, slipp opp spenningen og prøv å beveg deg dypere inn i den strekte posisjonen, ved å presse lillefingeren og hånden mot tommelsiden igjen, så vel som å bøye albuen ytterligere hvis mulig og hold albuen pekende mot taket. Når du har oppnådd tilstrekkelig strekk, hold denne posisjonen uten å bruke trykk i 15 sekunder.

Gjenta øvelsen med både 8 sekunder med trykk og 15 sekunder med strekk i 2 runder til, slik at det blir 3 runder totalt. Hvis mulig, prøv å gå dypere inn i strekken for hver runde.

Forrige side Neste side