Hopp til innhold
NHI.no
Annonse
Informasjon

Når bør du klage

Når bør du klage? Dersom du mener at du ikke har fått den behandlingen, informasjonen eller hjelpen du har krav på, har du rett til å klage.

behandling
Når bør du klage: Ved å klage kan du oppnå å få et bedre tilbud.

Av:

Merethe Kvam, journalist. Godkjent av medisinsk redaktør.

Sist oppdatert:

5. jan. 2018

I følge Geir Sverre Braut, assisterende direktør ved Statens helsetilsyn, er det sannsynligvis langt flere som burde klaget, enn de som gjør det i dag. Men generelt ser de at antallet klager er i sterk vekst. Det samme gjelder antall saker som blir behandlet av Norsk Pasientskadeerstatning. Det er også stadig flere som bruker Pasient- og brukerombudet for å få hjelp og råd om hva de skal gjøre når de mener de ikke har fått den hjelpen og behandlingen de burde fått.

Annonse
Annonse
Annonse